Regeneracja turbiny, naprawa turbosprężarki
Regeneracja turniny bez wychodzenia z domu.
Darmowy odbiór i dostawa turbosprężarek przeznaczonych do regeneracji z dowolnego adresu w Polsce. Tel. 782 088 374.
W procesie regeneracji turbin wykorzystujemy takie same maszyny jak producenci nowych turbosprężarek.
Używamy m.in. najnowocześniejszej wysokoobrotowej wyważarki fimy Cimat, ktora gwarantuje prędkość obrotową do 300 000 obrot/min (produkcja grudzien 2019).
Ponadto w procesie regeneracji korzystamy z maszyny przepływowej TurboTest Duo Expert (produkcja 2020r.), w której turbospreżarka jest kalibrowana i testowana w takim samym położeniu i pod takim samymi obciążeniami jak podczas pracy w pojeździe.
Poniżej wymienione funkcje maszyny gwarantują, że parametry zregenerowanej przez nas turbosprężarki będą takie same jak w nowej turbosprężarce.
Funkcje maszyny TurboTest Expert Duo:
- statyczny i dynamiczny pomiar przepływu masowego strony turbiny,
- sprawdzenie poprawności prędkości obrotowej turbosprężarki,
- pomiary wysokoobrotowe pod obciążeniem,
- sprawdzenie poprawności współczynnika ciśnienia doładowania,
- diagnostyka i programowanie siłowników elektrycznych turbosprężarek pojazdów osobowych ,dostawczych,ciężarowych i innych,
- diagnostyka i kalibracja czujnika położenia siłownika pneumatycznego,
- regulacja zmiennej geometrii VNT,
- testowanie szczelności turbiny pod kątem wycieków oleju i przedmuchów,
- pomiary doładowania turbo pod obciazeniem.
Do zregenerownaej turbosprężarki i przetestowanej na maszynie TurboTestDuoExpert dołączamy odpowiednie raporty.
Więcej informacji o naszej wyważarce wysokoobrotowej można znaleźć w pliku TUTAJ
Niezależnie od przyczyn powstania usterek turbosprężarek w samochodach i wbrew obiegowej opinii ich producentów o braku możliwości ich napraw, zwłaszcza tych o zmiennej geometrii, mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdzie wykonywany proces regeneracji ma się nie tylko dobrze, ale także gwarantuje jakość działania turbiny porównywalnej z nową.
Oczywiście można przypuszczać, że wytwórcy turbosprężarek podjęli próby zadbania raczej o własne interesy, niż głoszą w oficjalnych doniesieniach o nieprawidłowo wykonywanych regeneracjach turbin. Z pewnością mają w tym trochę racji, ponieważ wiele warsztatów jest po prostu do tego nieprzygotowanych.
Firma Turbo-Centrum jako jedna z niewielu firm działających na terenie całej Polski oferuje w pełni profesjonalne naprawy turbosprężarek z wykorzystaniem nowoczesnego i specjalistycznego sprzętu oraz fabrycznie nowych części, co przy zaangażowaniu doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych fachowców przekłada się na ich bezproblemowe użytkowanie liczone w setkach tysięcy kilometrów.
Jednak by ten wynik był osiągnięty, użytkownik turbosprężarki musi stosować się do określonych zasad jej ochrony, o których więcej na http://www.turbo-centrum.com.pl/turbosprezarki.html. Trzeba również zdawać sobie sprawę, że specjalistyczna naprawa turbin nie jest tania, ale też jest bardzo opłacalną inwestycją w porównaniu do zakupu nowej.
Cała prawda o użytkowaniu turbiny
Kupując nowy samochód z turbosprężarką, jesteśmy zapewniani przez producenta, że jej żywotność powinna zbiegać się z wytrzymałością silnika, ale zimne rozruchy, zanieczyszczenia i nierzadko własna niefrasobliwość szybko weryfikują prognozy. Zazwyczaj moment, w którym nawet niedoświadczony kierowca zauważy niepokojące objawy, zaczyna się już przy 200 tysiącach kilometrów. W skrajnych przypadkach turbiny nie wytrzymują nawet 100 tysięcy i niekoniecznie musi być to nasza wina, ponieważ mogła np. ujawnić się wada fabryczna, choć zdarza się to niezwykle rzadko.
Naprawa turbiny
Wykonanie regeneracji prostych turbosprężarek sterowanych zaworem upustowym w zasadzie sprowadza się do mycia i piaskowania elementów oraz naprawy bądź wymiany rdzenia. Zatem jej naprawa dla wyspecjalizowanego warsztatu nie stanowi dużego problemu. Inaczej przedstawia się regeneracja turbiny o zmiennej geometrii, gdzie rolę zaworu pełni układ regulowanych łopatek w jej korpusie. Jak wygląda naprawa turbiny? Przede wszystkim korzystamy z pomocy specjalistów naszej firmy, w której proces regeneracji to szereg wykonywanych przez nich czynności:
- dostarczona turbina jest demontowana na elementy,
- elementy sÄ… myte i piaskowane,
- dokonują ich oględzin i oceny stopnia zużycia,
- przeprowadzają kontrolę punktów pomiarowych wskazanych przez producenta turbosprężarki,
- wymieniają wałek i koło kompresji,
- składają korpus sprężarki wraz z założeniem nowych łożysk ślizgowych, odrzutników olejowych, pierścieni oporowych, uszczelnień i elementów wirujących,
- doważają zespół wirujący z wykorzystaniem najnowocześniejszej wyważarki – doprowadzają do tego, aby turbina przy najwyższych dedykowanych obrotach pracowała cicho i bez żadnych drgań,
- dokonują próby szczelności w celu ujawnienia ewentualnych wycieków oleju,
- kontrolują układ zmiennej geometrii i regulują stosownie do wyników kontroli.
I jeszcze jeden ważny aspekt dotyczący układu zmiennej geometrii. Jego działanie, a także kalibracja odbywa się na przeznaczonym do tego urządzeniu, który tworzy symulację przepływu spalin i dokonuje niezbędnych pomiarów, jednocześnie porównując je z fabrycznymi danymi. Pozwala to na perfekcyjną kalibrację układu porównywalnej do nowego produktu.
Czy regeneracja turbiny się opłaca?
Prawidłowo wykonana regulacja turbin sprawia, że mechanizm turbosprężarki pracuje jak nowe turbo, choć nierzadko wymaga to nawet kilkunastu prób wzajemnego ustawienia elementów. Jeśli cena nowej turbiny będzie oscylowała w granicach kosztów naprawy, warto zastanowić się nad jej zakupem, pomijając oczywiście tanie wyroby z dalekiego wschodu. W tym przypadku mamy raczej do czynienia z niewielką grupą pojazdów. Natomiast zdecydowana większość turbosprężarek to dość kosztowne mechanizmy i zazwyczaj regeneracja turbiny jest bardzo opłacalną inwestycją.