Korzystanie z witryny Turbo-centrum.com.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Regeneracja i naprawa turbin

Niezależnie od przyczyn powstania usterek turbosprężarek w samochodach i wbrew obiegowej opinii ich producentów o braku możliwości ich napraw, zwłaszcza tych o zmiennej geometrii, mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdzie wykonywany proces regeneracji ma się nie tylko dobrze, ale także gwarantuje jakość działania turbiny porównywalnej z nową.

Oczywiście można przypuszczać, że wytwórcy turbosprężarek podjęli próby zadbania raczej o własne interesy, niż głoszą w oficjalnych doniesieniach o nieprawidłowo wykonywanych regeneracjach. Z pewnością mają w tym trochę racji, ponieważ wiele warsztatów jest po prostu do tego nieprzygotowanych.

Firma Turbo-Centrum jako jedna z niewielu firm działających na terenie całej Polski oferuje w pełni profesjonalne naprawy turbosprężarek z wykorzystaniem nowoczesnego i specjalistycznego sprzętu oraz fabrycznie nowych części, co przy zaangażowaniu doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych fachowców przekłada się na ich bezproblemowe użytkowanie liczone w setkach tysięcy kilometrów.

Jednak by ten wynik był osiągnięty, użytkownik turbosprężarki musi stosować się do określonych zasad jej ochrony, o których więcej na http://www.turbo-centrum.com.pl/turbosprezarki.html. Trzeba również zdawać sobie sprawę, że specjalistyczna naprawa nie jest tania, ale też jest bardzo opłacalną inwestycją w porównaniu do zakupu nowej.

Cała prawda o użytkowaniu turbosprężarek:

Kupując nowy samochód z turbosprężarką, jesteśmy zapewniani przez producenta, że jej żywotność powinna zbiegać się z wytrzymałością silnika, ale zimne rozruchy, zanieczyszczenia i nierzadko własna niefrasobliwość szybko weryfikują prognozy. Zazwyczaj moment, w którym nawet niedoświadczony kierowca zauważy niepokojące objawy, zaczyna się już przy 200 tysiącach kilometrów. W skrajnych przypadkach turbiny nie wytrzymują nawet 100 tysięcy i niekoniecznie musi być to nasza wina, ponieważ mogła np. ujawnić się wada fabryczna, choć zdarza się to niezwykle rzadko.

Naprawa turbiny

Wykonanie regeneracji prostych turbosprężarek sterowanych zaworem upustowym w zasadzie sprowadza się do mycia i piaskowania elementów oraz naprawy bądź wymiany rdzenia. Zatem jej naprawa dla wyspecjalizowanego warsztatu nie stanowi dużego problemu. Inaczej przedstawia się regeneracja turbiny o zmiennej geometrii, gdzie rolę zaworu pełni układ regulowanych łopatek w jej korpusie. Jak wygląda jej naprawa? Przede wszystkim korzystamy z pomocy specjalistów naszej firmy, w której proces regeneracji to szereg wykonywanych przez nich czynności:

  • dostarczona turbina jest demontowana na elementy,
  • elementy są myte i piaskowane,
  • dokonują ich oględzin i oceny stopnia zużycia,
  • przeprowadzają kontrolę punktów pomiarowych wskazanych przez producenta turbosprężarki,
  • wymieniają wałek i koło kompresji,
  • składają korpus sprężarki wraz z założeniem nowych łożysk ślizgowych, odrzutników olejowych, pierścieni oporowych, uszczelnień i elementów wirujących,
  • doważają zespół wirujący z wykorzystaniem najnowocześniejszej wyważarki – doprowadzają do tego, aby turbina przy najwyższych dedykowanych obrotach pracowała cicho i bez żadnych drgań,
  • dokonują próby szczelności w celu ujawnienia ewentualnych wycieków oleju,
  • kontrolują układ zmiennej geometrii i regulują stosownie do wyników kontroli.

I jeszcze jeden ważny aspekt dotyczący układu zmiennej geometrii. Jego działanie, a także kalibracja odbywa się na przeznaczonym do tego urządzeniu, który tworzy symulację przepływu spalin i dokonuje niezbędnych pomiarów, jednocześnie porównując je z fabrycznymi danymi. Pozwala to na perfekcyjną kalibrację układu porównywalnej do nowego produktu.

Czy naprawa turbo się opłaca?

Prawidłowo wykonana regulacja sprawia, że mechanizm turbosprężarki pracuje jak nowe turbo, choć nierzadko wymaga to nawet kilkunastu prób wzajemnego ustawienia elementów. Jeśli cena nowej turbiny będzie oscylowała w granicach kosztów naprawy, warto zastanowić się nad jej zakupem, pomijając oczywiście tanie wyroby z dalekiego wschodu. W tym przypadku mamy raczej do czynienia z niewielką grupą pojazdów. Natomiast zdecydowana większość turbosprężarek to dość kosztowne mechanizmy i zazwyczaj ich regeneracja jest bardzo opłacalną inwestycją.

turbosprężarki garrett turbosprężarki mitsubishi turbosprężarki holset turbosprężarki schwitzer turbochargers
turbosprężarki borgwarner turbosprężarki ihi turbosprężarki honeywell turbosprężarki kkk

Komentarze

comments8

Rekomendacje

small24

Gościmy

Odwiedza nas 171 gości oraz 0 użytkowników.